Wyspy Zielonego Przylądka - Sal, Santo Antao i Sao Vincente

Wyspy Zielonego Przylądka

autor Ewa
22 komentarze

Kolejna podróż z cyklu pogoni za słońcem, niestety już za nami. Tegoroczna zima może do najmroźniejszych nie należała, ale ta ciągła szarówka i chłód na zewnątrz, skutecznie wygoniły nas z kraju na kilka tygodni. I super, bo zdecydowanie wolimy jeździć na urlopy o tej porze roku, a latem podziwiać piękno naszego ojczystego kraju. Tym razem postanowiliśmy odwiedzić wysunięty najdalej na zachód kraj Czarnego Lądu, czyli Republikę Wysp Zielonego Przylądka. I choć to ceny lotów były tu decydujące, to wybór uważamy za niezwykle trafiony. Bo Cabo Verde jest państwem niezwykłych różnorodności, od terytorialnych po społecznościowe, a karnawałowe szaleństwa stały się swoistą wisienką na torcie w kwestii atrakcji tej wyprawy.

Udało nam się odwiedzić trzy wyspy (z krótkim międzylądowaniem na czwartej). Pierwszą i zarazem ostatnią – bo to na nią był znaleziony lot z Amsterdamu – była wyspa Sal. Rajska i cieplutka, z jedną z najpiękniejszych plaż jakie widzieliśmy kiedykolwiek! Bielutki piasek, łagodne zejścia do wody o kilku odcieniach turkusu i cudowne słoneczko, tak zbawienne po przylocie z zimowej Europy. Po kilku dniach beztroskiego lenistwa wyruszyliśmy dalej

Jako kolejny punkt wybraliśmy wyspę Sao Vicente, ze słynnym i urokliwym Mindelo. Miasto to znane jest z dwóch powodów. Pierwszy z nich, stał się za sprawą światowej sławy śpiewaczki (mieszkanki i miłośniczki tego miejsca) Cesarii Evory, a drugi, z powodu okrzyknięcia go karnawałową stolicą tej części świata. Nie mogło i nas tam zabraknąć na zakończenie takich szaleństw, ale jeszcze przed tym, popłynęliśmy na Santo Antao – wyspę, w której nie sposób się nie zakochać! Różnorodna, górzysta, mało turystyczna, dzika… po prostu piękna! Po blisko tygodniu jej odkrywania, trzeba było wracać, by nie przegapić zakończenia karnawału w Mindelo; i było warto! Ogrom zdjęć oraz nagrań trochę nas teraz przeraża (bo nie wiadomo kiedy to wszystko przebierać), ale to co zobaczyliśmy i usłyszeliśmy, zostanie w naszej pamięci na zawsze…

Wracając powoli „na ziemię” i zarazem na Sal, zahaczyliśmy jeszcze na chwilkę o stołeczną wyspę Santiago – chyba po to, by przeżyć przygodę zagubionych gdzieś na lotnisku plecaków (oczywiście nie przez nas, a przez linie lotnicze) – ale gdy udało się odzyskać bagaże, mogliśmy spokojnie pożegnać się z – coraz mniej słonecznymi i coraz bardziej wietrznymi – wyspami Cabo Verde.

Cała podróż, choć zamknęła się w niespełna trzech tygodniach, obfitowała w ogrom przygód i atrakcji. Niekoniecznie samych pozytywnych, ale była niezwykła, spontaniczna i wspaniała.

Ludzie, o mocno wymieszanych narodowościowo korzeniach, są bardzo przyjaźni i niezwykle muzykalni! I chociaż kuchnia nie należy do najbardziej wyszukanych, to na świeżą rybkę można liczyć na każdym kroku, tradycyjna cachupa potrafi być całkiem smaczna, a pontche zrobione na miejscowym grogu, wchodzi czasem jak woda! ;)

Pewnego dnia pozbieramy wszystkie fotografie i notatki, by uzupełnić bloga dodatkowymi wpisami. Tymczasem informacje praktyczne (bez zdjęć) znajdziecie w tym poście -> Wyspy Zielonego Przylądka – nietypowy przewodnik. A poniżej wrzucamy kilka zajawkowych obrazków z tej wyprawy, by choć częściowo pokazać, co do zaoferowania ma ten niezwykle przyjazny kraj. ♥

SAL

Powiązane wpisy

Napisz co myślisz!

Anonimowy 9 marca 2015 - 13:29

niektóre zdjęcia jak z wystawy word press ;-) gratuluję oka :-)

Ewa 10 marca 2015 - 10:38

Ale miło! Dziękujemy bardzo :))

boliviainmyeyes 10 marca 2015 - 16:19

Naprawde rajskie to miejsce – i wiecie co, pierwszy raz o nim czytam! Dzieki za pokazanie mi nowego kawalka swiata:)

Ewa 10 marca 2015 - 20:31

Cała przyjemność po naszej stronie ;) To jeszcze dość niezadeptane miejsce, zwłaszcza Santo Antao… cudne do odkrywania!

Karol Werner 10 marca 2015 - 17:05

CO to za przegrody, produkcja soli? :>

Ewa 10 marca 2015 - 20:32

Tak, w kraterze – niezwykłe widoki i jakie praktyczne miejsce! ;)

balkanyrudej 10 marca 2015 - 17:43

Niewątpliwie zima w tym roku była dla nas łaskawa (w sumie kalendarzowo to jest nadal), dzięki czemu tęsknota za latem nie jest aż tak straszna. Mimo wszystko jednak, fajnie jest się przenieść w tym czasie w nieco cieplejsze i bardziej egzotyczne zakątki.

Ewa 10 marca 2015 - 20:33

U nas to chyba częściej tęsknota za Słonkiem niż upałami, ale każdy pretekst do podróży jest dobry ;)

i saw pictures 11 marca 2015 - 13:55

Pięknie tam, jeszcze mnie tam nie było ;)

Ewa 9 marca 2017 - 22:01

To prawda :) bardzo polecamy te wyspy! Sami byśmy tam chętnie wrócili…;)

polacosdepolonia 12 marca 2015 - 14:53

Wyspy Zielonego Przylądka są wysoko na mojej liście miejsc do odwiedzenia :) Możecie zdradzić ile zapłaciliście za loty? Nie mogę się doczekać następnych wpisów!

Ewa 12 marca 2015 - 15:33

Lotami czarterowymi z Amsterdamu 1200PLN/os – efekty wytrwałych poszukiwań ;) a wyspy bardzo polecamy!

kingway Kinga 15 marca 2015 - 22:43

Świetna sprawa z tą wyprawą na te dość odległe wyspy. Zdjęcia bardzo mi się podobają i chętnie obejrzałabym jeszcze więcej :) Jakbym wcześniej trafiła na Waszego bloga, to chętnie bym wsparła groszem w zamian za pocztówkę, bo z tej części świata jeszcze nie posiadam ;)
Pozdrawiam!

Ewa 16 marca 2015 - 18:32

Jest szansa, że jeszcze tam wrócimy ;) choć pewnie nieprędko, bo świat taki wielki…:D Ale zapraszamy może na facebookowy profil, bo tam najczęściej opisujemy aktualności i konkursy na pocztówki też są ;) tutaj to raczej już po powrocie opisujemy podróże. Również pozdrawiamy!

bylenaprzod 22 kwietnia 2015 - 20:06

Ach, szkoda, ze sie nie odezwaliscie! Skoczylibysmy na Strelke :)

Ewa 14 sierpnia 2015 - 23:46

Oj nie pokazał nam się komentarz w wiadomościach, ani nie wiedzieliśmy, że mamy się do kogo odezwać… szkoda, ale następnym razem sprawdzimy!! :)

Bazarek 24 lipca 2016 - 12:23

Niesamowite miejsce na wyjątkową podróż.

Ewa 26 lipca 2016 - 22:07

Dokładnie tak! Nieco niepozorne, ale potrafi zauroczyć…:)

Barbara 20 lipca 2017 - 19:21

Miło się to czyta i ogląda zdjęcia. Chciałoby się tam być i widzieć to na własne oczy….:)

Ewa 24 lipca 2017 - 13:17

Muszę przyznać, że to bardzo fotogeniczne miejsce i sami byśmy tam wrócili choć na chwilę. Nie przesadzę chyba pisząc, że to jedno z naszych najulubieńszych miejsc na Ziemi, więc polecam z całego serca! :))

Kuba 3 września 2018 - 21:18

Właśnie wróciłem z SAL i szczerze mówiąc nic ciekawego oprócz plaży nie widziałem… Na szczęście są blogi ze zdjęciami ;)

Ewa 10 września 2018 - 11:39

To zawsze zależy od tego co nas interesuje. My na Sal widzieliśmy co najmniej kilka bardzo ciekawych miejsc, ale faktycznie plaże były bezkonkurencyjne. Taka specyfika tego typu wyspy. :) Osobiście bardzo poleciałbym jeszcze „księżycowe” widoki na północy, saliny przy Pedra de Lume oraz okolice, cachupę w Esparagos i diamentowy „Blue Eye”. No i rzeczywiście blogi! :D ;)

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Zamknij, akceptuję Zapoznaj się z polityką prywatności i plików cookies.